Sinds een aantal weken toont ons Louise heel wat interesse in de materialen in onze creatieve ruimte/knutselruimte. Ze klimt op tafel om potloden te nemen (en op de tafel te tekenen) en ze toont interesse in de schildersezel. De hoogste tijd dus om haar daar ook wat vrijheid in te geven. Dat doe ik op een paar manieren.

Eerst en vooral heb ik voor haar een “mandje” (het is eigenlijk het deksel van een kartonnen doos) gemaakt met daarin A5-papier, drie Woodypotloden van Stabilo en drie velletjes met grote, ronde stickers. Je merkt misschien op dat zowel de potloden als de stickers in blauw, geel en rood zijn. Dat is bewust zo gedaan omdat dat de drie hoofdkleuren zijn. Dit mandje staat in de kast bij het andere materiaal dat voornamelijk voor ons Juliet is.

Ik zou het liefst Crayon Rocks gebruiken in plaats van de potloden omdat dat een goede potloodgreep stimuleert, maar ze steekt die af en toe nog in haar mond dus voorlopig ga ik ze nog niet zo aanbieden. Wat niet wil zeggen dat ze aan die kleurkrijtjes niet aan kan want zoals ik al aanhaalde: ze klimt op de tafel om zo aan potloden, stiften en kleurkrijtjes te kunnen. Hoewel ik haar dus een beperkt aanbod geef waar ze gemakkelijk aan kan, kiest zij er ook vaak voor om eerst te klimmen en dan iets anders te nemen.

Ze verft mee met haar zus, maar ik wou haar ook graag daarin wat vrijheid geven. Niet met echte verf, maar wel met een potje water en een penseel. Dat staat op het plankje aan het krijtgedeelte van de schildersezel. Daardoor kan ze met water “schilderen”. Het voordeel van het potje is dat er niet zoveel water uitkomt als ze dat ondersteboven houdt. Ik kocht het ooit bij Action.

Het gebeurt ook dat ik het papier over de schildersezel hang en dat ze daar dan met potlood op tekent. Vorige week heeft ze daar voor het eerst ook geschilderd met waterverf, maar daar bleek weinig interesse voor te zijn. Binnenkort probeer ik het nog eens opnieuw.

Deze post bevat partnerlinks die jou niets kosten, maar mij een kleine commissie opleveren als je iets koopt.