Ik ga proberen om op het einde van de maand elke keer een overzichtje te geven van (educatieve) activiteiten die we die maand deden.
- Sowieso bakken en koken. Dat doen we hier minstens één keer per week, maar vaak ook meerdere keren per week.

- Spelen met loose parts
- Afval rapen

- Met de trein naar de zee reizen en daarbij elke station “afstempelen” op het overzicht dat ik maakte.
- Veel spelen in de speeltuin
- De was ophangen

- Artistiek project in meerdere fasen. Dit klinkt gigantisch ingewikkeld en fancy, maar is eigenlijk heel eenvoudig. Op dag 1 kregen ze van mij een wit canvas, verf en kwasten/roller/sponsjes. Op dag 2 gingen we verder met het geschilderd canvas. Daarbij kregen ze van mij knutsellijm en stukjes touw. Dag 3 waren het kralen met gekleurde lijm (lijm met verf). En dag 4 was voor versnipperde, gedroogde bloemblaadjes. Zelf voegden ze er nog tekeningen met stift aan toe. Dat was niet mijn bedoeling (en vond ik persoonlijk ook geen toegevoegde waarde), maar het was niet mijn werk dus ja.
- Boodschappen doen

- Symmetriespelletje waarbij ik met loose parts aan de ene kant van een lijn een bepaalde figuur maakte en ze de andere kant maakte.
- Bezoekje aan de Bollekeshoef
- Eendjes eten geven
- Werken in onze moestuin (bv. water geven, zaadjes zaaien, aardbeien plukken …)
- Sensorisch spel met baking soda, azijn, water en dingen die ze in de tuin vonden.
- Blotevoetenpad maken

- Verschillende flessen en drankkartons vullen met een liter water. Deze activiteit kwam er omdat wij een herbruikbare fles hebben waar 1000 ml op staat. Op een ochtend kreeg ik de vraag wat erop stond. Ik legde dat uit en vertelde dat er in die fles dus 1l kon, maar dat er ook 1l zat in het drankkarton van de appelsiensap. Daar werd met verbazing op gereageerd omdat het drankkarton kleiner is. Vandaar dus deze activiteit. Als afsluiter plakten we ook een stukje tape rond het drankkarton en gebruikten we dat om ook rond de flessen te plakken. Zo konden we zien waarom de ene fles groter was dan de andere en er toch ook 1l in kon.
- Leren knippen
- Wandelen en spelen in het bos
- Veel dansen, zingen en turnen
- Leren over de zintuigen tijdens het natuurgroepje
- Spelletjes spelen
- Boeken lezen
- Puzzelen
- Heel veel rollenspel en ander fantasiespel
En waarschijnlijk nog veel meer dat ik nu vergeet omdat ik er geen foto van maakte.